Erhan Erden SEyitgazi Belediye Başkan Adayı


Bakan Tekin’den LGS İddialarına Yanıt: "Bunun Adı İmam Hatip Düşmanlığıdır"

Bakan Tekin’den LGS İddialarına Yanıt: "Bunun Adı İmam Hatip Düşmanlığıdır"
Bakan Tekin’den LGS İddialarına Yanıt: "Bunun Adı İmam Hatip Düşmanlığıdır"
22 Temmuz 2025 Salı Okuma 9.758

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Basın Federasyonunda düzenlenen bir program kapsamında Federasyon Genel Başkanı Sinan Burhan ve medya mensuplarıyla bir araya gelerek eğitim gündemine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Tekin'in gündeminde, özellikle Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınava ilişkin şaibe iddiaları vardı.

Bakan Tekin, sınavla ilgili tüm tedbirlerin ÖSYM standartlarında alındığını belirterek, soruların hazırlanma sürecinden dağıtımına kadar olan aşamalarda uygulanan güvenlik önlemlerini detaylandırdı. Soruların tamamen dış dünyayla iletişime kapalı, jammer'larla korunan ortamlarda hazırlandığını dile getiren Tekin, hazırlandıktan sonra anayasa ve mevzuata uygunluk, Türkçe ve ölçme değerlendirme açılarından ilgili uzmanlar tarafından değerlendirildiğini anlattı.

Sınav Güvenliği En Üst Düzeyde

Soruların basıldıktan sonra güvenlik güçlerinin eşliğinde nakliye sürecinin başladığını vurgulayan Bakan Tekin, "İller arasında kamyonlarımızın, nakliye cihazlarımızın, araçlarımızın geçiş güzergâhlarında devir teslimler yapılır. O, tamamen bizim kontrolümüzün dışındadır. O, tamamen İçişleri Bakanlığımızla yaptığımız protokolle yürür. Sınav soruları okula geldiği andan itibaren de yine orada emniyetten, okulumuzun lokasyonuna göre, jandarma ya da emniyet bölgesi olmasına göre ya polis ya da jandarma ekiplerinin kontrolünde sınav süreci başlar" dedi.

Sınavla ilgili en önemli kriterlerinden birinin öğretmenler dahil sınav binasına cep telefonlarının sokulmaması olduğuna dikkat çeken Tekin, "Piercing ve küpeler de yasaklandı. Onun tek sebebi de artık kameralar yani görüntüleme cihazları çok minimal hale geldi. Oradan böyle bir sorun ortaya çıkabilir diye sınava girişte bunların hepsini de yasakladık yani burada olağanüstü bir tedbir süreci aldık" ifadelerini kullandı.

"LGS İddiaları İmam Hatip Düşmanlığı"

Bakan Tekin, sınav sonrasında ortaya atılan ve "sınavdan önce ele geçirildiği" iddia edilen PDF dosyalarına da değindi. Tekin, "O PDF, bizim elimizde de var. Biz, hem kendimiz hem de ilgili siber uzmanları, bununla ilgili analizimizi yaptık ve o PDF'in matbu materyalden çekilen fotoğraftan elde edilen PDF olduğunu herkes tespit etti, hâl böyleyken bunun üzerinden bir algı operasyonu yürütmek gerçekten haksızlık" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da daha önce vurguladığı gibi, LGS'deki şaibe iddialarının imam hatip okullarının akademik başarısını hedef aldığını belirten Tekin, "Günlerdir yürütülen ahlaksız iftira kampanyasının tek bir açıklaması vardır; o da imam hatip düşmanlığıdır" şeklinde konuştu. Tekin, muhalefetin 12-13 yaşındaki masum çocukları siyasi çıkarlarına alet etmemesi gerektiğini belirterek, "Bunu bizim üzerimizden yapın, bize hakaret edin, bizi itham edin ama bir noktadan sonra artık o ifadeyi kullanmak durumunda kaldık" dedi.

Sorular Ders Kitaplarından Hazırlandı, Başarı Ortalama Notlara Bağlı

Sınavın zor olduğu iddialarına da yanıt veren Bakan Tekin, bu yıl yapılan merkezi sınavda 66 ildeki 582 sınav binasında tam puan yapan öğrencilerin bulunduğuna dikkat çekti. Toplam 211 ilçeden 500 tam puan yapan öğrencilerin çıktığını belirtti. Tekin, sınavdaki soruların tamamen Bakanlık tarafından okullara dağıtılan ders kitaplarından ve yardımcı kaynaklardan hazırlandığını vurguladı. "Yardımcı kaynaklardan soru soruldu" iddialarının yanlış anlaşılma olduğunu, bu kaynakların öğretmenlerin ders kitabı dışında çocuklara egzersiz yaptırabilmeleri için gönderilen materyaller olduğunu ifade etti.

Tam puan yapan öğrencilerin ders ortalamalarını da paylaşan Tekin, "Bu 719 çocuğumuzun tamamının yani ortalama notları 100'e yakın, 99,7 ve 99,8 gibi" dedi. Uluslararası standartların sınavın ayırt edicilik düzeyinin yeterli olduğunu gösterdiğini ve bu yıl yapılan sınavın zorluk düzeyinin daha önceki sınavlarla aynı seviyede olduğunu belirtti.

Diyarbakır'da çok sayıda birinci çıktığına dair iddialara ilişkin olarak ise Tekin, "Diyarbakır'dan 10 öğrencimiz var ve bunların hepsi farklı farklı okullardan" açıklamasını yaptı. Ayrıca toplamda 63 imam hatip okulundan tam puan yapan öğrenci olduğunu da sözlerine ekledi. Trabzon'daki Mahmut Celalettin Ökten Anadolu İmam Hatip Lisesi bünyesindeki ortaokuldaki başarı grafiğinin yıllar içinde artış gösterdiğini, ancak son iki yıla göre yüzde 5'lik dilimdeki öğrenci sayısının azaldığını verilerle açıkladı.

Soruşturma Devam Ediyor, Görev Değişikliği Normal

LGS'ye ilişkin 29 kişiyle ilgili açılan soruşturmanın devam ettiğini belirten Bakan Tekin, soruşturmanın sınav açıklandıktan sonra değil, olaydan haberdar olur olmaz hemen başlatıldığını vurguladı. "Diyarbakır Valimize, Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığına, Emniyet Genel Müdürlüğümüzün siber ekiplerine özellikle teşekkür ediyorum" diyen Tekin, ilk planda yapılan tespitlerin sınav güvenliği ile ilgili herhangi bir sorun olmadığını gösterdiğini ve bu nedenle kamuoyuna "Sınavla ilgili bir sorun yoktur" açıklaması yaptıklarını dile getirdi.

MEB Bilgi İşlem Genel Müdürü Özgür Türk'ün LGS nedeniyle görevden alındığı iddialarını da yalanlayan Bakan Tekin, sınav sürecini Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün yürüttüğünü belirtti. Türk'ün yaklaşık 9 yıldır görevde olduğunu ve görev değişikliğinin, Bakanlıkta başlatılan yoğun yapay zeka hamlesi kapsamında, eğitimde yapay zeka kullanımı alanında çalışmış bir akademisyenin göreve getirilmesi amacıyla yapıldığını söyledi. Türk'ün bakan danışmanı olarak görevine devam edeceğini de ekledi.

Zorunlu Eğitim Tartışmaları ve Özel Okul Ücretleri

Bakan Tekin, zorunlu eğitim sistemindeki son 4 yıla ilişkin soru üzerine, Türkiye'nin okullaşma oranının uluslararası ortalamaların üzerinde olduğunu ancak dünyada zorunlu eğitimin farklı nedenlerle tartışıldığını belirtti. "12 yıl çocukları okulda tutmanın çok anlamlı olmadığı dünyada tartışılıyor. Biz de bu konu gündeme geldiğinde ben 'Tartışılsın.' dedim. Kamuoyundaki tartışmaları arkadaşlar takip ediyorlar, bunun neticesinde de bir karara varırız" dedi.

Özel okul ücretlerine ilişkin olarak ise Bakan Tekin, Türkiye'deki yaklaşık 12 bin özel okulun ücret skalasını takip ettiklerini söyledi. Devlet okulu seçeneğinin her öğrenci için bulunduğunu hatırlatan Tekin, özel okul tercih eden velilerin sundukları ek hizmetlerin maliyetini de karşıladıklarını belirtti. Bakanlık olarak, özel okulların bu yıl 100 liraya verdiği hizmeti önümüzdeki yıl 500 liraya çıkarması gibi "sahtekarlık" olarak nitelendirdiği durumları denetlediklerini ve enflasyonla orantılı artış dışındaki zamlara müdahale ettiklerini vurguladı. 2025 başından itibaren özel okulların kıyafet, yemek ve kırtasiye giderlerini de enflasyona orantılı artırabileceğini kayıt altına aldıklarını, fazlası için ceza işlemi uygulayacaklarını bildirdi.

Ders Kitapları ve PIKTES Öğretmenleri

Fahiş fiyatla ders kitabı bastırıldığı iddialarını da yalanlayan Bakan Tekin, Bakanlık tarafından iki tür kitap basıldığını; Milli Eğitim menşeili kendi yazdıkları kitapların maliyetinin 2,17 lira, özel sektörden alınan kitapların maliyetinin ise 4,50 lira olduğunu açıkladı. Geçen yıla göre maliyet artışlarının enflasyon oranında yapıldığını ve tüm ihalelerin şeffaf olduğunu belirtti.

Ortaöğretime geçişte sınavsız bir modele geçişin mümkün olup olmayacağı sorusuna ise Tekin, "En azından sınavla öğrenci alan okul sayısını azaltmak gerekir ki yavaş yavaş belki bunlar düşünülebilir" yanıtını verdi. Son olarak, PIKTES kapsamındaki öğretmenlere yönelik kadro çalışması olup olmayacağı sorusu üzerine, proje sonlandığında yaklaşık 3 bin civarında kalan PIKTES öğretmenlerini mağdur etmeyeceklerini söyledi.



Gönderen: journal



YORUM YAZ
Bu habere yorumlar

Eğitim

Türkiye ve Çin Ortaklığında “Uluslararası Seramik Laboratuvarı” Kuruldu
Türkiye ve Çin Ortaklığında “Uluslararası Seramik Laboratuvarı” Kuruldu
İBF’de “Sosyal Medya Kullanımı” Söyleşisi: Fenomenden Gençlere Kritik Tavsiyeler
İBF’de “Sosyal Medya Kullanımı” Söyleşisi: Fenomenden Gençlere Kritik Tavsiyeler
Şahver Sultan Engelsiz Kur’an Kursu’nda Engelliler Günü Buluşması
Şahver Sultan Engelsiz Kur’an Kursu’nda Engelliler Günü Buluşması
Türkiye’nin Dijital Seferberliği: Veri Analizi Okulu Küresel Bir Model Oldu
Türkiye’nin Dijital Seferberliği: Veri Analizi Okulu Küresel Bir Model Oldu
Osman Efendi Yurdu’ndan Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlkokulu’na Anlamlı Ziyaret
Osman Efendi Yurdu’ndan Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlkokulu’na Anlamlı Ziyaret
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Ökten’den Eskişehir’e Ziyaret: Eğitim ve Kültür İncelemesi
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Ökten’den Eskişehir’e Ziyaret: Eğitim ve Kültür İncelemesi
ESTÜ Öğrencileri İslami Dayanışma Oyunları Dereceleriyle Rektör Özcan’ı Ziyaret Etti
ESTÜ Öğrencileri İslami Dayanışma Oyunları Dereceleriyle Rektör Özcan’ı Ziyaret Etti
ESOGÜ’de Psikolojide Kariyer Yolculuğu Etkinliği Düzenlendi
ESOGÜ’de Psikolojide Kariyer Yolculuğu Etkinliği Düzenlendi
DİLKOM’da Otizm Perspektifinden Dil ve Konuşma Terapisi Konuşuldu
DİLKOM’da Otizm Perspektifinden Dil ve Konuşma Terapisi Konuşuldu
Belgesel Sineması: Fikirden Festivale Yolculuk Deneyimleri Paylaşıldı
Belgesel Sineması: Fikirden Festivale Yolculuk Deneyimleri Paylaşıldı
Maarif Çocuk Dergisi’nin Güz Sayısı "Her Çocuk Bir Fidandır" Temasıyla Yayımlandı
Maarif Çocuk Dergisi’nin Güz Sayısı "Her Çocuk Bir Fidandır" Temasıyla Yayımlandı
Araştırma Üniversiteleri 2025 Sıralaması Açıklandı
Araştırma Üniversiteleri 2025 Sıralaması Açıklandı
ESTÜ’de Uluslararası Sivil Havacılık Günü Etkinliği Düzenleniyor
ESTÜ’de Uluslararası Sivil Havacılık Günü Etkinliği Düzenleniyor
64 Kulüp Tek Çatı Altında: Rektör Adıgüzel Öğrenci Kulüpleriyle Buluştu
64 Kulüp Tek Çatı Altında: Rektör Adıgüzel Öğrenci Kulüpleriyle Buluştu
Cahit Zarifoğlu Ortaokulu Öğrencilerinden Örnek Dayanışma Hareketi
Cahit Zarifoğlu Ortaokulu Öğrencilerinden Örnek Dayanışma Hareketi
3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde Özel Eğitim Okullarına Anlamlı Ziyaret
3 Aralık Dünya Engelliler Günü’nde Özel Eğitim Okullarına Anlamlı Ziyaret
Türk üniversitelerinin mühendislik programları Avrupa’nın en iyileri arasında
Türk üniversitelerinin mühendislik programları Avrupa’nın en iyileri arasında
40 bin mezunla engelleri aşan Anadolu Üniversitesi: Engelsiz AÖF vizyonu büyüyor
40 bin mezunla engelleri aşan Anadolu Üniversitesi: Engelsiz AÖF vizyonu büyüyor
Eskişehir’de Harezmi Eğitim Modeli Sınıflarda Uygulanmaya Başladı
Eskişehir’de Harezmi Eğitim Modeli Sınıflarda Uygulanmaya Başladı
Deliklitaş Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinden İl Müftülüğüne Ziyaret
Deliklitaş Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinden İl Müftülüğüne Ziyaret
Anadolu Üniversitesi’nden Engelsiz Üniversite Modeli: Kapsayıcı Eğitimde Öncü
Anadolu Üniversitesi’nden Engelsiz Üniversite Modeli: Kapsayıcı Eğitimde Öncü
Eğitimciler Spor Lisesi Şampiyon Takımları İlçe Müdürünü Ziyaret Etti
Eğitimciler Spor Lisesi Şampiyon Takımları İlçe Müdürünü Ziyaret Etti
Öğrenme Güçlüğü Engel Değil, Farklılıktır: Beyin Plastisitesiyle Avantaja Dönüşebilir
Öğrenme Güçlüğü Engel Değil, Farklılıktır: Beyin Plastisitesiyle Avantaja Dönüşebilir
Üstün Yetenekliler Eğitim Programı (ÜYEP) Başvuruları Rekorla Başladı
Üstün Yetenekliler Eğitim Programı (ÜYEP) Başvuruları Rekorla Başladı
Nakkaş Levni ve İbrahim Fırçasından 1720 Şenlikleri: Lale Devri’nin En Renkli Sûrnâmesi
Nakkaş Levni ve İbrahim Fırçasından 1720 Şenlikleri: Lale Devri’nin En Renkli Sûrnâmesi
Rektör Adıgüzel, İBF Akademik Genel Kuruluna Katıldı
Rektör Adıgüzel, İBF Akademik Genel Kuruluna Katıldı
Anadolu Üniversitesi Heyetinden TÜBA’ya İş Birliği Ziyareti
Anadolu Üniversitesi Heyetinden TÜBA’ya İş Birliği Ziyareti
Eskişehir’den Mesleki Eğitime Stratejik Dönüşüm: AhiTek 5.0 Projesi
Eskişehir’den Mesleki Eğitime Stratejik Dönüşüm: AhiTek 5.0 Projesi
LGS Birinci Örnek Soru Kitapçıkları İlk Kez MEBİ’de Yayımlandı
LGS Birinci Örnek Soru Kitapçıkları İlk Kez MEBİ’de Yayımlandı
ESTÜ BİTEK’ten Dijital Şiddet ve Yapay Zekâ Odaklı Farkındalık Semineri
ESTÜ BİTEK’ten Dijital Şiddet ve Yapay Zekâ Odaklı Farkındalık Semineri
Turizm Rehberliği Öğrencileri Kurşunlu Külliyesi’ni İnceledi
Turizm Rehberliği Öğrencileri Kurşunlu Külliyesi’ni İnceledi
Eskişehir’de Dört Okul Yenileniyor: YİKOB İhale Takvimini Açıkladı
Eskişehir’de Dört Okul Yenileniyor: YİKOB İhale Takvimini Açıkladı
“Teknolojiyi Abartma, Geleceğini Karartma 2” Projesi Kapanış Programı Yapıldı
“Teknolojiyi Abartma, Geleceğini Karartma 2” Projesi Kapanış Programı Yapıldı
“Dijital Farkındalık ve Siber Güvenlik” Eğitimi Öğrencilerle Buluştu
“Dijital Farkındalık ve Siber Güvenlik” Eğitimi Öğrencilerle Buluştu
Uluslararası Cevat Ülger AİHL’de 9. Sınıf Öğrencileriyle Tanışma Programı
Uluslararası Cevat Ülger AİHL’de 9. Sınıf Öğrencileriyle Tanışma Programı
Rektör Adıgüzel özel gereksinimli öğrencilerle bir araya geldi
Rektör Adıgüzel özel gereksinimli öğrencilerle bir araya geldi
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Boyraz, Ufest Gençlik Festivali Kapanışında Konuştu
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Boyraz, Ufest Gençlik Festivali Kapanışında Konuştu
TÜBİTAK 4004 ve 4005 Programları Başvuru Süreci Başladı!
TÜBİTAK 4004 ve 4005 Programları Başvuru Süreci Başladı!
Av. Mail Büyükerman İlkokulu Öğrencileri Seyrantepe Camii’nde
Av. Mail Büyükerman İlkokulu Öğrencileri Seyrantepe Camii’nde
Tepebaşı Müftülüğü ve İmam Hatip Öğrencileri Uluzafer Camii’nde Buluştu
Tepebaşı Müftülüğü ve İmam Hatip Öğrencileri Uluzafer Camii’nde Buluştu
TEI’den Eğitime Destek: Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’na Yeni Zekâ Atölyesi
TEI’den Eğitime Destek: Eti Maden İşletmeleri İlkokulu’na Yeni Zekâ Atölyesi
Prof. Dr. Enver Suvacı’ya ÜSİMP 2025 Yılı Yeni Teknoloji Geliştirme ve Ticarileştirme Ödülü
Prof. Dr. Enver Suvacı’ya ÜSİMP 2025 Yılı Yeni Teknoloji Geliştirme ve Ticarileştirme Ödülü

Bunlar da ilginizi çekebilir