Kırıcı Sözler Çöpe, Nezaket Kalplere: Okulda Etkileyici Onarım Etkinliği
Halk Sağlığı Tayfalarıyla “Kırıcı Sözler Çöpe, Nezaket Kalplere: Etkileyici Onarım Etkinliği”
"Eskişehir'deki Okullarda Halk Sağlığı Farkındalığının Artırılması ile Sağlığın Geliştirilmesi ve Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında, 21 Kasım 2025 tarihinde Şehit Onur İlkhan İlkokulu’nda anlamlı bir etkinlik gerçekleştirildi. Halk Sağlığı Tayfaları tarafından yürütülen “Kırıcı Sözler Çöpe, Nezaket Kalplere: Etkileyici Onarım Etkinliği” ile öğrencilerin akran ilişkilerini güçlendirmek hedeflendi.
“Çöp Poşetinden Çözüm Poşetine” Dönüşüm Süreci
Etkinlik, öğrencilerin kırıcı söz ve davranışların farkına varması, duygusal yüklerini güvenli bir ortamda ifade etmesi ve onarım dili kullanması amaçlandı. Süreç, üç aşamada uygulandı:
-
Farkındalık ve İfade: Öğretmen, öğrencilere "Son bir haftada duymayı sevmediğin bir söz var mıydı?" sorusunu yöneltti. Öğrenciler, kendilerini üzen söz veya davranışları küçük kâğıtlara yazarak sınıfta bulunan “Çöp Poşeti”ne attı. Bu, sınıfın duygusal yüklerinin sembolik olarak bir araya getirilmesini sağladı.
-
Rastgele Seçim ve Onarım Pratiği: Daha sonra öğrenciler, poşetten rastgele bir kâğıt çekerek üzerindeki kırıcı ifadeyi okudu.
-
Nezaket Cümleleri ile Onarım: Okunan kırıcı ifadeye uygun “Nezaket Cümleleri” oluşturularak onarım pratiği yapıldı.
Örnek Pratik:
Kırıcı İfade: “Gülüşümle dalga geçildi” Nezaket Cümlesi (Onarım): “Sözümün kırıcı olduğunu fark ettim, bir daha yapmamaya çalışacağım.”
Bu pratik, öğrencilerin empati kurma ve sorumluluk geliştirme becerilerini pekiştirdi.
Şehit Onur İlkhan İlkokulu'ndaki etkinlik, öğrencilerin duygusal farkındalığını artırarak; nezaket, empati ve onarım kültürünü güçlendiren, keyifli ve öğretici bir çalışma olarak büyük beğeni topladı.
Gönderen: haber
Sağlık

